Audition (1999)




Трудно е да се причисли към конкретен жанров формат. Навярно нещо средно между романтична драма и психологически трилър с елементи на преживян емоционален срив като дете. Да си го кажа направо, не знам къде се намирам, може би няма да спя... и утре. Тежкотоварен камион. Невероятен режисьорски подход, публиката е уязвима колкото и главния герой. Висша форма на ментално въздействие и сковаване.





Паралелен свят на противопоставяне. Трудно е да определим кое е реално и кое не. Кой е страдал повече, Асами или Аояма. Алегоричен разказ за страха от самотата и привидната красота като наивно приета даденост. Дълбок и провокативен...огромен.
Гледал съм Visitor Q на Такаши Миике и все още в главата ми изплуват смущаващи картини от филма, но това тук е просто умопомрачително. Решението му да държи главния герой на страна от нещата, които публиката вижда, както и притъпяването на сетивата са фундаментални принципи за последвалата неадекватна реакция от наша страна.

"Един ден ще разбереш, че животът е прекрасен."
"Такъв е животът, нали?"

BECK - Everybody's gotta learn sometimes

Au revoir les enfants (1987)




Режисиран от Луи Мал, "Сбогом, момчета" е дълбоко личностна история инспирирана от преживяванията му като дете. Действието сe развива в едно католическо училище в окупирана Франция през Втората световна война.
Филм за израстването, приятелството и различията. Силна и трогателна история, представена през погледа на невинните детски очи.





В началото на зимният семестър пристигат няколко нови деца. Жулиен, който се явява първообраз на режисьора се запознава с Жан Боне. Двамата постепенно се сприятеляват имайки много допирни точки.
Няколко обстоятелства карат Жулиен да стане подозрителен за самоличността на Жан Боне, като в крайна сметка разбира, че истинското му име е Кипелщайн, и че той е евреин.
Тъжен и чувствен филм поставящ въпроса за вината, расизма и какво означава той. Една от многото ужасяващи истории за Холокоста, подчертаващи, че незнанието не е извинение.

Badlands (1973)



Признавам си, че не знам от къде да започна...
"It was better to spend a week with one who loved me for what I was than years of loneliness"
Думи толкова прости и истински подсказващи ни за една неподправена човешка природа.
Кит (Мартин Шийн) и Холи (Сиси Спейсък) са два необикновени образа живеещи в свят, каращ ги да се чувстват незначителни и без никаква стойност( метафората с пътуването на двамата през пустинята е смайваща). Тяхната случайна среща сякаш спира времето, размива представите ни за добро и зло. Времето е омагьосано от тази двойка, няма минало, бъдещето е без значение, съществува единствено тук и сега.






Кит е човек недокоснат от заблудите на обществения морал, душа изпълнена с чистота. Тясно индивидуален свят базиращ се на най-простите човешки усещания.
Трайното и вечното представени като поетично пътуване през пустошта на заобикаляща ги реалност.
Терънс Малик и Так Фужимото сътворяват един от най визуално-прекрасните филми, спираща дъха кинематография. През 2010 г. ще се появи неговият нов проект озаглавен The Tree of Life
yuppie yeah yeah... :)

Rachel Getting Married (2008)




Семейна драма поставена в мултикултурна среда, изпълнена с много живот, топлота и откровени моменти. Не мога да скрия удовлетворението си от новия филм на Джонатан Дем.
Интересен стил и поглед върху представянето на човешките взаимоотношения в едно семейство преживяло трагичен инцидент преди много години.
Ким (Ан Хатауей) несъмнено прави една от най-добрите си роли, загубила отдавна доверието на всички в семейството, тя се нуждае от много любов, но единственото, което успява да направи е да ги отблъсне. Беззащитен поглед блуждаещ в пространството на любовта и омразата.





Съдържание наситено с толкова много прекрасни епизоди. Репетицията и церемонията неизменно се запечатват в съзнанието на човек с непринудените си диалози, страхотна подчертавам страхотна музика, и изобилието от разноцветна културна картина.
Емоционален, безкрайно естествен, с невероятна дълбочина на играта и нестандартно режисирана кинематография спомагаща за подчертаване на индивидуалния вътрешен свят.
Безумно хубав филм :)

100 Movies, 100 Quotes, 100 Numbers

~~~~~~

~~~~~~

Nineteen Eighty-Four



първо да прочета книгата и тогава ще коментирам тази толкова красива антиутопия...

Olivier de Sagazan


Винаги е било по-интересно да обсъждаш заглавия, които не са видени от голям брой хора.
Така или иначе ще си драсна няколко реда, за кеф. Дали преди два месеца или сега...

Revolutionary Road - пръв в списъка.
Една трагична история по романа на Ричард Йейтс "Пътят на Промените" разказваща за млада двойка (Ди Каприо и Уинслет), която се мести да живее в предградията. Напуснали бурният и кипящ от живот Ню Йорк, те се установяват в спокойното и сиво малко предградие. Цялостен портрет на обществото, брака и 50-те година в Америка обшити от трансформираните с времето хора и отношения.

Какво става ако един ден се "събудим" и осъзнаем, че сме остарели безвъзвратно с десет години. Изгубили сме младостта и свободата(или поне идеята за нея). Съгласяваме ли се със сегашния си живот. Какво правим? Действаме ли? Борим ли се срещу реалността, която не ни харесва? В една система смятаща за екзотично следването мечтите си, Франк и Ейприл решават, че им е нужна промяна. Те искат отново да усетят това чувство. Спасението за тях се казва Париж (но всъщност града е без значение, важна е промяната)
Картината те кара да бъдеш съпричастен и да очакваш двамата да успеят, да започнат нов живот с надежда да изживеят мечтите, които са имали като млади.
Но за жалост това няма да се случи. Тираничната система на обществото за пореден път е успяла да обсеби нечие съзнание. Превърнала те е в неин роб искаща от теб единствено да се впишеш в нея.
Ейприл жертва всичко за да почувства свободата отново...

Не мога да си спомня от кога не съм слушал по-сполучлив саундрак или по-скоро Theme Song (може би от The Virgin Suicides и музиката на Air, неописуемият танц между свободата и обречеността под формата меланхолична депресия )




Както казах и горе, портрет на обществото в предградията и отношенията в брака представени през призмата на себепознаването и необходимостта от ново начало.
top